Cercar en aquest blog

divendres, 3 de maig del 2013

Samurai Sword (CAT)


Avui un joc basat en la mecànica de Bang! però basat en el Japó feudal: Samurai Sword.




Nom: Samurai Sword.

Jugadors: 3-7.

Durada: 30 min. Aprox.

Si coneixeu Bang! o vau llegir la entrada que vam fer al respecte, ja teniu mig joc controlat. En aquest cas, per això, els personatges són propis d’aquest període històric de Japó: tenim un Shogun en lloc d’un Sheriff, samurais en comptes d’ajudants, ninges fent de malfactors i un Ronin que va per lliure (com el renegat).

Així doncs el Shogun, únic jugador que desvetlla des de l’inici la seva identitat, ha d’acabar amb els ninges, ajudat des de les ombres pels samurais, mentre el Ronin tracta d’acabar amb tots.

Però en el llunyà orient la vida no és important, només l’honor mereix ser conservat, i aquí és on radica la gran diferència amb el Bang! original i, al meu entendre, converteix Samurai Sword en un millor joc. I és que en aquest joc no morirem mai, només perdrem l’honor; m’explico:

Al començar, els jugadors rebran un nombre de comptadors de resistència d’acord a la seva carta de personatge (cadascun amb unes habilitats úniques) i un nombre de comptadors d’honor que dependran del nombre de jugadors (el Shogun sempre començarà amb més honor que la resta de jugadors).

Amb tot preparat es comença el joc, on per torns s’utilitzaran armes i maniobres per tractar de reduir a zero la resistència d’un rival i així agafar un dels seus punts d’honor; per tant al danyar als enemics guanyarem honor a la vegada que ells el perden. Quan un jugador perd tota la resistència deixa de poder ser atacat fins al seu següent torn, en el que recuperarà tota la seva resistència i jugarà amb normalitat (un gran que, ja que no hi ha eliminats i tothom juga fins al final de la partida).

Una altra peculiaritat és el factor armes, en aquest cas no existeixen cartes de Bang! i pistoles que permeten disparar a major distància, sinó que cada arma és, per a entendre’ns, un Bang! amb el seu propi abast i amb un valor de dany concret (es pot donar la circumstància que sumant el dany de l’arma i els modificadors que pugui tenir baixats el jugador, s’elimini la resistència del rival d’un sol atac).

L’intercanvi de cops es segueix donant fins que un jugador es queda sense punts d’honor. En aquest moment la partida finalitza immediatament i se sumen els punts d’honor dels diferents equips (multiplicant els d’alguns rols segons les instruccions del joc) per determinar qui són els vencedors i qui haurà de demanar perdó als seus ancestres reunint-se amb ells.

En definitiva Samurai Sword és un joc que dóna aire nou al sistema Bang! enriquint-lo i permetent que tots els jugadors participin activament de principi a fi (una de les pitjors coses de Bang! era morir a la primera o segona ronda i quedar-se mirant la partida de la resta), encara que es troben a faltar unes ampliacions ja mateix (estan anunciades) doncs després d’un parell de partides es té la sensació que sempre surten les mateixes cartes. Bon joc per a partides amb un bon número de gent (com més gent més entretingudes són les partides) que serà magnífic a la que surtin un parell d’expansions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada